sunnuntai 3. kesäkuuta 2012

Haaste!

Heräsin tänään vasta iltapäivällä kahden jälkeen ja nyt voin sanoa, että alkaa jo pikkuhiljaa tuntua lomalta. Olen ollut todella väsynyt, mutta olen huojentunut ajatuksesta, että huomenna ei tarvitse herätä aikaisin polkemaan kouluun. Oikeastaan en ole tänään tehnyt ihmeellistä, joten ei minulla ole siis ihmeellistä postailtavaakaan. Sain kuitenkin haasteen blogilta Ponimaista elämää, kiitos. Ajattelin, että voisin nyt vastata siihen niin ei jää aivan tyhjäksi tämänkään päivän postauskohta :)

1. Poni vai hevonen?
Vähän aikaa sitten olisin vielä vastannut ilman epäilyksen häivää poni, mutta nyt en oikeastaan ole ihan varma :D Olen aina ollut enemmän poni-ihmisiä ja niillä olenkin enemmän ratsastanut. Nyt olen kuitekin alkanut orjentoitua ajatukseen, että minun alkaisi olla aika myös totutella hevosiin. Vastaan siis, että hevonen.

2. Ex ravuri, suokki vai lv?
Tähän vastaan että lämminverinen. Oma vuokrahevoseni on todella ihana ja herkkä lämminverinen. Pidän myös suomenhevosista, mutta ne ovat ehkä liian juntturoita makuuni, eivät toki kaikki. Lämminveriset vain ovat jollain tavalla minua miellyttävimmät. Ravureistahan en sitten ymmärräkään yhtikäs mitään :)

3. Kesä vai talvi? 
Kesä. Talvella on liian kylmä, iho kuivuu ja nenä jäätyy!

4. Millaisesta hevosesta pidät?
Kamalan vaikea kysymys... Tykkään herkistä hevosista. Sellaisista, jotka mielellään kuuntelisivat apuja. En sellaisista, jotka on turrutettu pohkeelle ja joita joutuu vain potkimaan. Hevonen ei kuitenkaan saa olla mikään automaatti ja sellainen, että se antaa kaiken ilmaiseksi. Pääasiassa pidän kuitenkin kaikenlaisista hevosista, sillä jokaiselta hevoselta voi oppia jotakin uutta.

5. Millainen ratsastaja olet?
Olen rauhallinen ja pyrin pysymään tyynenä. En harmistu virheistä, vaan jaksan yrittää sitkeästi uudelleen. En myöskään vaadi itseltäni mahdottomuuksia. Pyrin löytämään hyvän harmonian itseni ja hevosen välille, enkä pakota hevosta esimerkiksi sitä pelottaviin tai ahdistaviin tilanteisiin. Pääasiassa olen kouluratsastaja, mutta vauhdikkaalla ja eteenpäinpyrkivällä hevosella myös hyppääminen tekee hyvää ja on pirteää vaihtelua silloin tällöin. En pidä itseäni millään tavalla täydellisenä ratsastajana, vaan pyrin parantamaan omia vikojani kerta kerralta. Jos korjattavaa ja virheitä ryhtyy etsimään, niitä saa olla korjailemassa koko ajan. Pääsääntöisesti haluan nauttia hyvästä yhteistyöstä ja suorituksista sekä letkeästä meiningistä hevosen kanssa :)

6. Mistä kaupasta olet ostanut suurimman osan ratsastusvaatteistasi?
Voi apua, nyt täytyy kyllä vastata ihan rehellisesti että ei minkään valtakunnan hajua! Joskus ostin kypäräni Prismasta, joka on halorider merkiltään sillä se oli siihen aikaan tarjouksessa. Samoin chapsini ostin samaisesta kaupasta. Ratsastushousuni sain kaveriltani, jotka olivat jääneet hänelle pieniksi ja ne olivat suhteellisen käyttämättömät. Samoin ratsastustakkini sain kylläkin eräältä toiselta kaveriltani. Hanskat ostin ihan jostakin ratsastustarvike liikkeestä, valitettavasti en muista sen nimeä :D ja raippa taisi olla Agrimarketista, samoin kuin muutamat sukatkin.

7. Oletko ollut leireillä?
Kolme ensimmäistä hevosharrastelu kesääni olin Luumäellä pienessä maatilamatkailu paikassa, sillä paikka oli halpa ja sieltä oikeastaan hevoskärpänen minuun puraisikin pahemman kerran. Viime kesänä olin Einolan tallilla, jonka jälkeen olen myös ratsastanut siellä säännöllisesti.

8. Oletko kilpaillut? 
Itseasiassa en ole varsinaisesti kisannut ollenkaan. Muutamat leirikisat olen kokenut, mutta esimerkiksi seuran- saatika tallin järjestämiin kisoihin en ole uskaltanut vielä osallistua. Minulla ei ole ollut käytössäni sellaista hevosta, johon olisin tutustunut tarpeeksi hyvin. Olen kyllä miettinyt, että mikäli löytäisin käyttööni sopivan hevosen aloittaisin osallistumalla muutamiin kisoihin ensikaudella. Nyt minulta sellainen löytyy :)

9. Tykkäätkö ratsastaa maastossa yksin- vai porukassa?
Olen maastoillut oikeastaan vain porukassa, joten en osaa tähän vastata :)

10. Oletko käynyt ulkomailla, jos olet missä?
Olen käynyt ainakin Ruotsissa Tukholma risteilyllä :D useamman kerran Virossa ja Kreikassa sekä kerrän Englannissa ja Venäjällä.

11. Lempiblogisi?
En oikeastaan osaa sanoa suoranaista suosikkiani. Varmasti lähes kaikki tietävät Kaktun blogin, jota olen lueskellut nyt jonkin aikaa oikein ahkerasti. Myös tuttunu Sallan blogia seuraan päivittäin, tai aina kun uusi postaus on ilmestynyt. Vastaan siis nuo kaksi :)

Haastan EssinSallanRosan, sekä Suskin. Tiedän, siinä ei nyt ollut ihan 11 haastettavaa, mutta pääasiassa haastan lukijoitani sekä muutaman blogin jota itse lueskelen. En jaksa lähteä etsimään haastettavia nettiavaruudesta. Nämä riittäköön.


Eli ohjeena jokaisen haastetun tulee vastata seuraaviin yhteentoista kysymykseen. Sen jälkeen he saavat keksiä itse uudet kysymykset, joita tulee siis olla yksitoista ja haastat saman verran uusia blogeja. Älä haasta blogia, jolta sait tämän haasteen.

Uudet kysymykset.


1. Mikä sytytti kiinnostuksesi hevosiin ja milloin aloitit ratsastuksen?
2. Tärkeimmät hevoset elämässäsi tähän mennessä?
3. Mikä sai sinut kiinnostumaan bloggaamisesta?
4. Onko sinulla mitään pelkoa, liittyen ratsastusharrastukseen?
5. Kerro jokin heppailumokasi?
6. Ikävin tippuminen?
7. Onko sinulla jotain suunnitelmia tulevaisuuden varalle ajatellen ratsastusta?
8. Käytkö vakituisesti ratsastamassa ratsastuskoulussa vai onko sinulla vuokris/oma hevonen?
9. Ihailetko jotakuta ratsastajaa?
10. Millainen olisi elämäsi, ilman hevosia?
11. Millainen on hevoskesäsi 2012?




2 kommenttia:

  1. Hei kuule ainooo.. Voisitsie tehä miule bannerin ku nää siunki tekemät on ihan sairaan hienoja!
    Lähetätkö sähköpostii hanna.mari@hotmail.fi? :----D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei, juu mielelläni voin tehdä! Laita minulle vaikka kuvat sähköpostin kautta, ja toiveita millaisen haluaisit , niin katsotaan :)

      Poista