sunnuntai 27. toukokuuta 2012

Hyvä mieli ja pääskyset!

Olen ollut jo pidemmän aikaa todella hyvällä tuulella, suorastaan pilvilinnoissa! Pian on koulu loppu ja tämä viimeinenkin alkava viikko menee vain höntsäillessä ja kesä on jo korvillaan! Näimme ystäväni kanssa pääskysiä jo alkuviikosta ja sen jälkeen ovatkin säät olleet suotuisat ja mites se menikään, että ''pääskysistä ei päivääkään!'' Ihana ihana kesä on siis ihan oikeasti täällä! :)

Eilisestä ratsastustunnista jäi myös todella hyvä fiilis. Olin orjentoitunut estetuntiin, mutta lienekkö sitten lämpimän sään takia meillä olikin koulua. Minulla oli hyvä kuvaaja ja sen ansiosta sain paljon paljon kuvia tunnista ja rakkaasta Nina-ponista. Sain myös videon tuolta tunnilta, mutta laitan sen todennäköisesti vasta myöhempiin postauksiin, kun se ei vielä ole minulla edes koneella.
 

Tunnin pää aiheena oli pohkeenväistöt, ja niitä teimmekin eri muodoissa paljon tuon tunnin aikana. Olen todella tyytyväinen omaan suoritukseeni niiden suhteen, sillä olen oikeasti todella surkea pohkeenväistössä :D Kahden ensimmäisen väistön jälkeen, minulta jo paloivatkin hermot aivan täysin. Istuin selässä ja manasin, ettei tästä tule hevon kuusta koko touhusta. En kuitenkaan ole luovuttaja tyyppiä, joten sinnikkäästi jaksoin yrittää uudestaan ja uudestaan.

Ongelmanani oli, että Nina vain luikerteli sivulle, eikä väistänyt ollenkaan, sillä en pyytänyt siltä tarpeeksi. Ulkopuolen ohja roikkui aivan löysänä! Ja pohjetta en käyttänyt kunnolla. Seuraavan väistön jälkeen tapahtui. Otin ulko-ohjan selvästi tiukemmalle tuntumalle ja vuoroin käytin pohjetta oikein reippaasti ja ihme kävi - Nina väisti! Tuntuu, että nyt pääsin ihan oikeasti perille tuosta väistöstä, kun se on aikaisemmin minulla ollut totaalisen hukassa ja vähän sinne suuntaan sähellystä. Sen jälkeen myös kaikki muut väistöt menivät hyvin! Välillä Nina yritti luistaa sivulle, mutta kun pidätin ja aloitin uudelleen se väisti taas hienosti. 

Nina oli myös todella asiallinen tänään, se ei sinkoillut edes toisessa päädyssä, josta se yleensä ottaa ylimääräiset spurtit. Oli aika lämmin ja Nina on kuitenkin jo iäkäs poni, niin se meinasi olla vähän tahmea ja nukuksissa alussa, mutta virkosi kuitenkin laukkojen jälkeen ihan mukavasti. On se vaan huippuponi! :)



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti