perjantai 1. kesäkuuta 2012

Everything I want, is you!

Jos ulkoasu tulee näyttämään sekavalta lähiaikoina, se on menossa täydellisesti uusiksi. Syy selviää myöhemmin. En osaa sanoa tarkalleen kauanko siinä menee, viikko kaksi tai kolme. Suurinpiirtein tuota luokkaa. Myös blogin nimi voi mennä uusiksi, katsotaan nyt. Kaikista ilmoitetaan kyllä.

Minulta jäi yhden päivän postaukset kokonaan väliin eilisen luokkaretkemme takia, sillä lähdimme aamulla ja olimme kotona vasta iltamyöhällä, joten en ehtinyt koneen ääreen ollenkaan. Meillä oli mukavaa ohjelmaa: shoppailua, museokäynti joka jaksoi kiinnostaa tosin vain murto-osan sen kokonaiskestosta :D sekä Linnanmäki. Illalla oli todella väsynyt, mutta samalla myös onnellinen olo! Sain nimittäin eilen viestin mahdollisen vuokrahevosen omistajalta, ja sovimme koeratsastusajan. Olin innoissani - ja jännittynyt!

Tänään heti aamulla herättyäni, olin täpinöissäni, mutta koko päivän myös jännitin aivan valtavasti, ja koko päivän! Entä jos mokaisinkin kaiken ja mahdollisuus valuisi käsien välistä hukkaan, kuin hienon hieno hiekka? Jännitys kuitenkin haihtui kun näin hevosen. Se oli kaunis. En osaa muuten kuvailla sitä. Sen katse oli todella ystävällinen ja se vaikutti rauhalliselta.

Maneesissa selkäännousun jälkeen alkoi hieman jännittää, mutta pyrin pitämään itseni rentona, jottei se vaikuttaisi hevoseen. Hevonen oli todella herkkä suustaan, ohjan täytyi olla todella tasainen ja sitä tuli ratsastaa enemmän jalalla ohjaa vasten. Ravi oli jokseenkin kamala, minulta loppui täysin kunto kesken yrittäessäni istua siellä. Laukka taas oli maailman ihanin! Siellä ei tarvinnut tehdä muuta, kuin istua. Tosin monilla lämminverisillä on juuri samalla tavalla, pehmeä laukka ja epätasaisempi ravi.

Kokeilin hieman miten hevonen väistää, ja olen oikeasti valehtelematta todella huono pohkeenväistössä! Jokin asia unohtuu aina, mutta nyt väistöt sujuivat hienosti! En saanut kauheasti ottaa suusta, kun pidätin, sillä muuten jäi junnaamaan mutta pohjetta sain käyttää reippaammin. Oikealle väisti paremmin, vasemmalle hieman hankalampaa mutta väisti kuitenkin. Laukassa samoin, oikeaan kierrokseen nosti helpommin kuin vasempaan. Minusta hieman tuntui, että se vedätti minua laukannostossa, sillä annoin aivan selkeät laukka-avut. Omistaja sanoi, että suunta on hankalampi mutta uskoi myös hevosen hieman vedättävän minua.

Kokeilin vielä hetken harjoitusravia ympyrällä - ilman jalustimia. Saan itseni jotenkin ryhdikkäämpään asentoon ilman jalustimia, ja istumiseni on parempaa. En jaksanut istua kuitenkaan, kuin muutaman ympyrän, jonka jälkeen oli pakko keventää. Hevonen oli mukavan pyöreä loppupuolella käynnissä, ravissa ajoittain. Harjoitusravissa ei niinkään, mutta kevyessä meni kivasti eteen alas. Samoin laukassa ajoittain.

Olin todella hyvällä mielellä, kun omistaja kysyi kuinka monta kertaa viikossa haluaisin käydä jne, ja sanoi että jos vain haluan niin hevonen on minun käytössäni. En ensin tajunnut, että sehän tarkoittaa minun siirtyvän vuokraajaksi! Olin aivan onnessani. Menen seuraavan kerran jo maanantaina ratsastamaan, tällä kertaa ratsastan jo yksin. Talli on lähellä kotiamme, ja minulla ei mene sinne kuin viitisentoista minuuttia pyöräillessä :)

Pahoittelen kuvatonta ja pitkää postausta. En uskaltanut vielä laittaa kuvia, tai mainita hevosen nimeä. Teen mahdollisesti sille oman välilehden, kunhan saan siitä kuvia. Minulla on hyvä tunne, että tästä kehkeytyy jotain oikein hienoa!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti